vrijdag 9 augustus 2013

Tips Om Makkelijker In Slaap Te Vallen

Soms heb ik er wel eens last van, dat ik niet goed in slaap kan komen. En dit zijn ook nog meestal de dagen dat ik de dag erna vroeg op moet staan, pff *zucht*. Maar gelukkig heb ik een aantal trucjes geleerd waardoor ik makkelijker in slaap val. Ik wil jullie deze trucjes meegeven als tips. Sleep well!



TIP 1: Zet ongeveer een uur voordat je gaat slapen je raam open. Hierdoor komt frisse lucht je kamer binnen, en dit helpt om makkelijker in slaap te vallen. Ik vind dit zelf ook altijd fijn als ik in een frisse kamer in slaap kan vallen. Dit kan dus een heleboel uitmaken.




TIP 2: Ook een opgeruimde kamer kan veel verschil maken. Ik heb geen idee waarom, maar ik val sneller in slaap in een opgeruimde, schone kamer.

TIP 3: Eet geen grote maaltijden meer voordat je gaat slapen, hooguit nog een klein koekje of een boterhammetje. Je maag hoeft dan niet zo veel te verteren wanneer je gaat slapen.

TIP 3: Drink een kopje thee voordat je gaat slapen. Het is lekker warm, en daarom ook zeker aan te raden in de winter. Ik vind kamille thee erg fijn en lekker!

TIP 4: Leg iets van gedroogde lavendel naast je bed. Lavendel maakt je heel rustig en relaxed.


TIP 5: Als de vakantie voorbij is, en je weer naar school moet, kun je het beste proberen om wat vroeger te gaan slapen. En dan niet de zondag voor school op tijd naar bed gaan, nee, je moet dit opbouwen. Dus probeer ongeveer 3 dagen van te voren al vroeger te gaan slapen, zodat je hier weer aan wennen kunt.

TIP 6: Hoe verslavend het ook is om 's avonds in bed nog even op je telefoon te zitten, probeer het toch tegen te houden. Als jij op je mobiel zit, werken je hersenen nog volle gang. Je kunt veel beter een leuk boek lezen, geloof me, hier word je in de avond echt snel moe van.

TIP 7: Verschoon je bed(overtrek) regelmatig. Niets is zo fijn als een schoon, lekker bedje.

TIP 8: Kijk een ASMR filmpje. Geen idee wat ASMR is? Ik heb er een ARTIKEL over geschreven!

En dit waren mijn tips om makkelijker in slaap te vallen. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en bedankt voor het lezen! Sleep well!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten