zaterdag 31 augustus 2013

Mijn Tips Tegen Scheerbultjes En Irritaties Op De Oksels

Ik had er vroeger echt veel last van. Na het scheren rode bultjes op mijn oksels, irritaties, een beetje pijn. Verschrikkelijk was dat. Ik voelde me er gewoon niet prettig bij en droeg dan ook liever iets met mouwen. Maar, dat was vroeger! Ik heb nu mijn tips gevonden die helpen tegen scheerbultjes en irritaties, en eerlijk gezegd, ik ben mijn scheerbultjes never meer tegengekomen! Ik ben zo blij, ik ga jullie vandaag mijn tips geven!































Allereerst... Ik heb foto's gemaakt met een andere camera! Een Nikon! Wat vinden jullie ervan? Beter dan de andere camera? Laat het vooral weten!

Na lang zoeken op internet, heb ik eindelijk af kunnen rekenen met die vervelende scheerbultjes, haha! Een aantal dingen die ik las op internet werkten voor mij niet, andere dingen weer wel.

Oke, stel het is tijd om je oksels te scheren. Je pakt je scheermesje en zet het op je okse.. Ho, wacht, je vergeet iets. Een beschermend scheerproduct! Dit is echt iets wat je moet doen voordat je gaat scheren. Een scheerproduct beschermd je oksels tegen het scheermesje, en voorkomt al voor een groot deel de irritaties en bultjes. Dus smeer je oksels (en eigenlijk overal waar je scheert) in met een beschermend scheerproduct. Het beste is om een product te gebruiken dat zo weinig mogelijk ingrediënten bevat. Ik gebruik dit product van Seba Med. Dit is een zeepvrije zeep (hoe gek het ook klinkt) en is geschikt voor bescherming met scheren, je handen te wassen en je gezicht iedere dag mee te wassen (mijn gezicht iedere dag hiermee wassen doe ik ook, er komt nog een review). Dus smeer je goed in met een beschermend product.


























Spoel nu je oksels goed af met water zodat er niks meer van product op je oksels zit. Was nu je lichaam met een douchegel of iets dergelijke. Maar, mijn tip is om niet je oksels mee te nemen in de douchegel. Dit levert bij mij ook irritatie op door de parfum die douchegels bevatten. Sowieso heb je je oksels al gereinigd door het beschermend product. In mijn geval was dat de Seba Med, en die heeft sowieso de functie om te reinigen. 



























Wat de douche betreft zijn we nu klaar. Nu komt het werk wat je moet doen nadat je gedoucht hebt. Ik smeer mijn huid altijd in met Body Butters van The Body Shop. Voor mijn oksels gebruik ik natuurlijk een ander product. Het zou kunnen dat je oksels alsnog een beetje geïrriteerd zijn, ondanks het beschermend product en het niet wassen met douchegel onder je oksels. Maar geen probleem, ook dit kunnen we voorkomen, met Sudo Crem! Sudo Crem is een dikke, witte crème, eigenlijk meer een zalf, die werkelijk tegen zowat alle irritaties helpt. Ook op wondjes en dergelijke kun je Sudo Crem gebruiken. Maar goed, je smeert je oksels nu in met een beetje Sudo Crem. Dat hoeft geen halve pot te zijn, nee een beetje is genoeg. De Sudo Crem helpt je oksels met het herstellen na het scheren.


























Ik douche altijd in de avond en gebruik daarna (tenzij ik nog weg moet) geen deodorant meer. In de ochtend daar in tegen natuurlijk wel. Ik ben overgestapt naar een een deodorant die werkelijk bijna geen ingrediënten bevat. Eerst gebruikte ik deodoranten zonder alcohol, maar dit werkte niet goed genoeg. Er zaten alsnog allemaal slechte ingrediënten in die mijn oksels irriteerden. Ik ben overgestapt naar de deodorant van Neutral. Een deodorant die werkelijk een wereld van verschil voor mij heeft gemaakt. Zoals Neutral het zegt: ''0%'' slechte ingrediënten. Ik raad dus aan om een deodorant te gebruiken waar geen alcohol, parfum, parabenen enz. in zitten.


























Dit was mijn routine die ik gebruik om scheerbultjes te voorkomen. Nu heb ik ook nog een paar tips die ik jullie ook nog wil meegeven over scheermesjes tegen de bultjes en irritaties:
1. Koop liever een luxer scheermesje, en geen wegwerpscheermesjes. Ik vind de scheermesjes van Venus heel prettig.
2. Zorg ervoor dat je scheermesje scherp is. Oh, alsjeblieft gebruik geen bot scheermesje. Des te scherper je mesje is, des te minder irritaties. Vervang je oude scheermesje dus regelmatige voor een nieuw scherp mesje.


Dit waren mijn tips die mij heel goed geholpen hebben! Hopelijk hebben jullie er ook iets aan gehad, zeg ''dag'' tegen je bultjes en irritaties!

Wat zijn jullie tips tegen scheerbultjes en irritaties?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten