donderdag 1 augustus 2013

Een Gezonde Huid Zonder Huidverzorgingsproducten?

Ik was aan het denken, wat eigenlijk allemaal goed voor je huid is. Dus echt huidverzorging, voor een gezonde huid. Ik bedacht me dat goede huidverzorgingsproducten een MUST zijn, of toch niet? Zijn er ook andere manieren om je huid de ''basics'' te geven, zonder producten te gebruiken? Je zult het lezen in dit artikel!
















Ik weet dat veel mensen een hele uitgebreide huidverzorgingsroutine hebben. Met heel veel producten, tools ed. Maar, heeft dit wel nut? De echte basis begint ergens anders, maar waar?

Gezond leven natuurlijk! Dit klinkt echt heel heilig, I know, haha. Maar zodra jij de goede dingen eet, drinkt en doet, zal je huid pas echt een goede basis hebben, en de huidverzorgingsproducten beter opgenomen worden.

Laten we beginnen met wat je EET. Wat heel belangrijk is voor je huid, zijn genoeg vitaminen binnenkrijgen. Vooral vitamine A en een aantal vitaminen B zijn erg belangrijk. Ook vitamine D is niet te missen.

  • Vitamine A: lever, margarine, halvarine 
  • Vitamine B2: zuivel, eieren, groenten
  • Vitamine B5: vlees, aardappelen, zuivel
  • Vitamine B8: noten, lever, melk
  • Vitamine D: zonlicht (niet te veel zonlicht, en altijd insmeren met een goede factor zonnebrandcrème!)
Deze producten zijn dus belangrijk om te eten. En natuurlijk niet veel snoepen. Zodra je veel snoept, zal je huid meer onzuiverheden krijgen. En natuurlijk, genoeg fruit eten! 2 stuks per dag.


















Dan gaan we verder met wat je DRINKT. Hier ga ik kort maar krachtig over zijn. Iedere dag 1,5 tot 2 Liter water drinken. Als ik een tip mag geven om dit goed bij te houden, is kleine 0,5 Liter flesjes halen. En dus drie van die kleine 0,5 Liter flesjes per dag drinken. Kinderen hebben meer water nodig dan volwassenen. Ik heb zelf ook gemerkt dat, sinds ik iedere dag meer water ben gaan drinken in plaats van frisdrank, je dit echt aan je huid merkt. Ook heeft ons lichaam natuurlijk gewoon genoeg water nodig, ons lichaam bestaat immers uit 70% water. Het maakt in principe niet uit welk water je drinkt. Het is bewezen dat kraanwater in een RIJK LAND even goed is als water uit een fles.



















En dan tot slot, SPORTEN. Sport heb je gewoon nodig om alle overtollige zouten je lichaam uit te werken. Sporten is ook nog eens goed voor jezelf, je lichaam maar ook om je gedachten helemaal leeg te maken. Als je geen geld hebt om op een sport te gaan, geen zin hebt om iedere keer naar de sportlocatie toe te gaan, of een andere reden hebt, kun je prima thuis zelf sporten. Er zijn namelijk genoeg Apps op je mobiele telefoon te vinden. Goede resultaten krijg je als je intypt: ''everyday workout''. Deze Apps laten je precies weten wat je dagelijks aan sport moet doen. Een rondje rennen kan natuurlijk ook!

















Geloof me, als je begint met deze dingen te eten, drinken en te doen, heb jij de perfecte basis voor een gezonde huid. Natuurlijk zijn er ook een aantal huidverzorgingsproducten die je echt nodig hebt, zoals een goed voedende crème, bodylotion e.d. Conclusie: Dus een huidverzorging helemaal zonder huidverzorgingsproducten vind ik niet goed genoeg. Huidverzorgingsproducten zijn ook heel belangrijk. Wat ik duidelijk wilde maken met dit artikel is dat je gezond moet leven om een gezonde huid te hebben, producten alleen kunnen hier niet voor zorgen!

Hopelijk hebben jullie iets aan mijn artikel voor vandaag gehad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten