donderdag 18 juli 2013

Wat is ASMR? + Mijn Mening

ASMR is een aardig bekend woordje in de zoekmachine op Youtube. Maar natuurlijk zijn er ook mensen die niet weten wat ASMR betekend. Speciaal voor die mensen ga ik nu in een artikeltje uitleggen wat ASMR is, ik zal goede ASMR filmpjes linken, en ik zal mijn mening over ASMR geven. Hopelijk kan ik jullie met dit artikel meer te weten laten komen over ASMR.




















Even van te voren: ASMR staat voor: Autonomous Sensory Meridian Respons.

ASMR zijn filmpjes waarvan je rustig en kalm word. Ook wel om stress te verwijderen. Dus gewoon je hoofd helemaal leeg te maken. In die ASMR filmpjes zit er een persoon voor de camera die heel rustig en zacht praat, of er word op bijvoorbeeld een bepaald voorwerp getikt met lange nagels wat zich fijn aanhoort. Vaak word er in ASMR filmpjes gefluisterd. Maar hoe kan het dan dat je zo rustig word van ASMR? Nou, wat er eigenlijk gebeurd is dat er een bepaalde prikkel onstaat. En nee, geen vieze prikkel (voor de pubertjes onder ons). En door die bepaalde prikkel word je heel rustig, en concentreer je je alleen nog maar op wat er in het filmpje word verteld.




















Wat soms gezegd wordt: ''Aaah, ASMR werkt helemaal niet, ik word er helemaal niet rustig van!''. Dat zou inderdaad kunnen kloppen. Maar bij niet iedereen werkt ASMR. Bij sommige mensen wel, maar sommige mensen reageren gewoon niet op ASMR. Ze krijgen dan deze prikkel niet binnen. Maar dat is natuurlijk helemaal niet erg.

Ik persoonlijk word echt heel rustig van ASMR. Ik kijk het liefste ASMR filmpjes waar iemand fluistert, of als iemand met lange nagels zacht op iets tikt. Eigenlijk is het best raar, dat iemand voor de camera gaat zitten en gaat zitten fluisteren. Maar alsnog helpt het. Als ik niet kan slapen of heel gespannen ben, kijk ik 1 of 2 ASMR filmpjes, en voila, ik ben helemaal rustig.

Ik kan ASMR zeker aanraden voor de mensen die lastig in slaap vallen.

Hier komen nog een aantal links met ASMR filmpjes die ik persoonlijk erg goed vind:
TheWaterWhispers Scalp Massage
VeniVidiVulpes Scalp Massage  
xOmelissOx Nails Tapping & Scratching
VeniVediVelpes Different ASMR Sounds

Geen opmerkingen:

Een reactie posten