dinsdag 20 augustus 2013

Olijfolie: Waar Voor Te Gebruiken?

Olijfolie is een heel bekend product om eten mee te bereiden. Maar je kan er veel meer mee, waaronder zelfs ook beautyproducten maken! Maar ook pure olijfolie, dus zonder andere toegevoegde producten, kun je heel goed gebruiken voor je lichaam en dergelijke!




 
1: Olijfolie gebruiken voor je HAAR!
Dit is mijn absolute favoriet. Ik probeerde het gisteren uit, olijfolie in mijn haar smeren, ja dat klinkt een beetje raar, haha! Ik masseerde de olijfolie in op mijn hoofdhuid (dus waar je haargroei begint), en in mijn dorge puntjes in mijn haar. Ik liet het drie uur zitten (jup, zo lang ja!), vervolgens spoelde ik het uit, liet mijn haar natuurlijk drogen, en stond mijn haar vol volume. Aanrader!


2: Olijfolie gebruiken voor je NAGELRIEMEN!
Masseer een beetje olijfolie in op je nagelriemen, even laten intrekken, en eventueel afspoelen met water. Je nagelriemen worden hier echt heel lekker zacht van. Baby-nagelriemen, haha! As Simple As That!




3: Olijfolie gebruiken voor droge ELLEBOGEN!
De laatste tijd heb ik wat last van droge ellebogen, nooit eerde last van gehad. Gewoon opeens had ik er last van, heel raar. Olijfolie is DE oplossing. Het werkt echt heel goed tegen droge of ruwe ellebogen. Wat ik zo fijn vind is dat olijfolie zo natuurlijk is, en daarom ook niet vervelend aanvoelt op je huid.



4: Olijfolie gebruiken voor je LIPPEN!
Hier heb ik dus wel altijd al last van gehad, droge lippen. Zowel in de zomer als in de winter. Eigenlijk gewoon het hele jaar door heb ik last van droge lippen, vervelend! Natuurlijk kun je gewoon een lippenbalsem gebruiken tegen je droge lippen. Heb je misschien geen lippenbalsem in huis, of wil je iets natuurlijkers gebruiken? Natuurlijk, je raadt het al: olijfolie! Wel vind ik het persoonlijk niet heel erg fijn aanvoelen, die olijfolie op je lippen. Het voelt heel dik en vettig aan. Maar, als je de olijfolie maar een heel klein beetje op je lippen aanbrengt, dan kan dit goed helpen. Ik zou dit meer als een noodoplossing gebruiken.

Dit was mijn artikel, bedankt voor het lezen!

Wat is jullie favoriete manier om olijfolie te gebruiken?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten