zondag 28 juli 2013

Hoe Ik Mijn Nagels Lak + Verzorging

Bijna is het zover, bijna ga ik op vakantie! EDIT: IK BEN WEER THUIS. Ik wil mijn nageltjes dan altijd mooi gelakt hebben, en mijn handen mooi verzorgd hebben. Ditzelfde geld voor mijn voeten, maar die ga ik niet aan jullie laten zien, want ik haat mijn voeten, haha! In dit artikel vertel ik jullie hoe ik mijn nagels lak en hoe ik mijn handen en nagels verzorg. Het is heel simpel en je hebt niet veel nodig. Hopelijk hebben jullie iets aan dit artikel!





















Om te beginnen wil ik even vertellen dat de onderstaande foto de ''before'' foto is. Zoals je ziet.. Oke je snapt me wel, vreselijk!




















Ik begin altijd met mijn nagels vijlen. Je kunt ze natuurlijk ook eerst knippen en daarna vijlen. Dat doe ik eigenlijk nooit, ik vijl ze meestal alleen maar. En heel belangrijk: vijl in één richting, ga niet heen en weer zigzaggen. En als ik een tip mag geven, glasvijlen zijn erg fijn.





De glazen vijl die ik gebruik


Na het vijlen, niet heel veel verschil, zoals je ziet
Vervolgens breng ik altijd wat handcream aan op mijn nagelriemen, nagels en over mijn hele handen. Ik masseer de handcream altijd goed in. Ik gebruik hier een handcream van Garnier.
Handcream van Garnier

De handcream goed inmasseren


Dan gaan we aan de slag met een basecoat. Ik gebruik een Nail Hardener van HEMA als basecoat. Een nail hardener zorgt ervoor dat je nagels heel sterk worden. Dit is een hele basic nail hardener, maar werkt prima.

Nail Hardener van HEMA

Zo, Nail Hardener zit erop
En dan komt natuurlijk een nagellakje. Ik heb voor een hele lichte nagellak van Essence gekozen. Het is eigenlijk geen nagellak die je gewoon hoort te dragen, nee, deze nagellak is eigenlijk als basis bedoelt voor de gelnagels waar Essence ongeveer een jaar geleden mee aankwam. Maar ik gebruik hem ook als gewone nagellak.

De reden dat ik een lichte basic kleur heb gekozen, is omdat ik bijna op vakantie ga, en ik heb geen zin in een felroze kleur die na een paar dagen gechipt is en er niet meer uitziet. Nee, dan ga ik liever voor een lichte kleur waar het niet zo opvalt als er chips inzitten.
De nagellak

één laagje

twee laagjes

drie laagjes

En dan komen we nu bij de voorlaatste stap aan: topcoat gebruiken. Ik gebruik de Quick Dry Topcoat van Essence. Ik snap niet echt hoe Essence aan de naam ''Quick Dry'' is gekomen, aangezien hij dus gewoon heel langzaam opdroogt. Maar goed, een topcoat zorgt ervoor dat je nagellak goed en lang blijft zitten, en geeft glans aan je nagellak. (Even nog iets: Jeetje wat geeft die topcoat bubbeltjes op je nagellak als hij droog is, echt heel zonde!)

De topcoat

Topcoat aangebracht

En dan nu, de aller laatste stap. Zodra je nagels HELEMAAL droog zijn, nog een beetje handcream aanbrengen op je nagelriemen. And that's it. Dit is hoe ik mijn nagels lak, en hoe ik ze verzorg.

Hopelijk hebben jullie iets aan dit artikel gehad. Hebben jullie vragen? Laat ze gerust achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten