zondag 10 februari 2013

Gezonde Frisse Groente Salade

Ik heb een salade ontdekt die ik echt heerlijk vind. Dus ik dacht, waarom laat ik het niet met jullie delen? Het is een super gezonde salade, en is lekker voor bij de maaltijd, of als gewone maaltijd. Toen ik in de supermarkt hamblokjes zag liggen, dacht ik, laat ik die hamblokjes nemen en nog wat andere groeten gaan halen voor een salade mee te maken. Ik heb dus gewoon maar wat bedacht. Het is wel even belangrijk om even erbij te zeggen, dat je gewoon een random hoeveelheid van de salade moet nemen. En gewoon kijken of het genoeg voor jou is.




















Wat heb je nodig?
- Ijsbergsla
- Komkommer
- Hamblokjes
- Croutons
- Een dressing die jij lekker vind

Stap 1:
Was de sla, schil de komkommer en snij de komkommer in stukjes.




















Stap 2:
Verdeel de ijsbergsla over je bordje. Verspreid de slabaaldjes over je gehele bordje, zodat over je hele bordje de sla ligt.




















Stap 3:
Leg dan de plakjes komkommer over de ijsbergsla. (Gebruik lekker veel komkommer! ;) )




















Stap 4:
Verspreid nu de hamblokjes over de slablaadjes, en de komkommer.




















Stap 5:
Doe om het geheel wat knapperiger te maken de croutons er ook nog bij.

















Stap 6:
En ten slotte kun je nog wat dressing toevoegen. Natuurlijk kun je deze salade ook zonder dressing eten.




















Hopelijk vonden jullie het leuk, en eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten